Jedne z najbardziej popularnych i sprawdzonych bram na rynku. Cechują się prostotą i solidną konstrukcją.
Klasyczne wypełnienie bram uchylnych blachą trapezową w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym jest zawsze modnym rozwiązaniem. Gwarancją trwałości są zabezpieczenia: cynkowanie ogniowe konstrukcji oraz cynkowanie i powlekanie poszycia bramy poliestrem. Bramę można wykonać w wersji ocieplonej oraz wyposażyć ją w automatykę. Praktyczne dodatki: np. drzwi przejściowe, kratki wentylacyjne czy przeszklenia podnoszą funkcjonalność bramy
Konstrukcja bramy uchylnej
widok z zewnątrz
widok od środka
|
Ekonomiczne i sprawdzone Nasza brama NOVUM jest najtańszą w swojej klasie bramą uchylną dostępną na rynku! Proste, tradycyjne rozwiązania konstrukcyjne gwarantują niską cenę bramy, a niezawodne działanie potwierdzają zadowoleni klienci. |
|
Praktyczne Wygodne wejście do garażu bez konieczności otwierania całej bramy umożliwia zamontowanie drzwi przejściowych w skrzydle. Teraz, bez niepotrzebnego wysiłku, można wyjść, wyprowadzić rower czy schować narzędzia. |
|
Łatwe w obsłudze Sprawne użytkowanie gwarantuje zespół sprężyn naciągowych oraz samonastawne rolki. Zamykanie i otwieranie bramy przebiega stabilnie, łatwo i pewnie. |
|
Bezpieczne Bezpieczne użytkowanie gwarantuje zastosowany zespół sprężyn naciągowych w osłonach. Dwupunktowe, zatrzaskowe ryglowanie daje zawsze pewność zamknięcia bramy, dzięki czemu zwiększa się bezpieczeństwo mienia. |
|
Trwałe Długoletnie użytkowanie bramy gwarantuje zastąpienie procesu spawania skręcaniem. We wszystkich bramach uchylnych ościeżnice są skręcane z zamkniętych profili stalowych, ocynkowanych, w ten sposób wyeliminowano możliwość powstania ewentualnych ognisk korozji. |
|
Z ociepleniem lub bez Lepszą izolację termiczną i akustyczną w pomieszczeniu zapewnia ocieplenie bramy i zabezpieczenie jej od wewnątrz panelami PCV. Natomiast wersja bez ocieplenia stanowi tanie rozwiązanie dla nieogrzewanych garaży. |
Zaprojektowane i wykonane z myślą o wymagających użytkownikach. Są ciepłe, trwałe, funkcjonalne i komfortowe.
Każdy dom jest inny i wymaga indywidualnego podejścia. Nasze bramy segmentowe łatwo dopasować do stolarki i elewacji budynku. Różnorodność proponowanych wzorów i kolorów daje nieograniczone możliwości wyboru. Również kształt otworu może być dowolnie zaprojektowany: kwadratowy, ścięty na krawędziach, łukowy lub zaokrąglony. Brama segmentowa pasuje zawsze do każdego z nich.
Konstrukcja bramy segmentowej
widok z zewnątrz
Widok od wewnątrz
Funkcjonalne Swobodne parkowanie samochodu na krótkim podjeździe możliwe jest dzięki pionowemu prowadzeniu płaszcza bramy. To ważna zaleta zwłaszcza, gdy wjazd do garażu znajduje się np. przy ruchliwej ulicy. |
Ciepłe Najlepszą izolację termiczną i akustyczną w pomieszczeniu zapewniają stalowe panele o grubości 40 [mm] ocieplone pianką oraz uszczelnienie bramy na całym obwodzie. Współczynnik przenikania ciepła dla bramy segmentowej UniPro kształtuje się na poziomie Uk = 1,0 W/m2 x K. |
Komfortowe Wygodną obsługę w każdych warunkach atmosferycznych zapewnia wyposażenie bramy w automatykę ze zdalnym sterowaniem. Niezależnie od aury, wygodnie i bezpiecznie wjedziesz do garażu. Bramę otworzysz jednym palcem. Klik - i jesteś w środku! |
Bezpieczne Doskonałą ochronę użytkowania gwarantuje panel z zabezpieczeniem kształtowym, możesz swobodnie przesuwać dłoń po płaszczu bramy nawet w miejscu łączenia paneli. Sprężyny równoważące ciężar płaszcza umieszczone są w bezpiecznym miejscu - wysoko, ponad otworem wjazdowym. Wszystkie bramy ze sprężynami skrętnymi posiadają w standardzie zabezpieczenia w przypadku pęknięcia sprężyn, bramy ze sprężynami naciągowymi można dodatkowo wyposażyć w zabezpieczenia w przypadku pęknięcia linki. |
W komplecie z drzwiami Efektownym rozwiązaniem jest zastosowanie bramy garażowej w komplecie z drzwiami wejściowymi. Brama i drzwi mają taki sam wzór i kolor - zamontowane obok siebie tworzą harmonijną całość. |
Wymiary dla bramy garażowej w świetle prawa
Według polskiego prawa w garażach na samochód osobowy brama powinna mieć przynajmniej 2000[mm] wysokości i 2300[mm] szerokości w wersji jednostanowiskowej oraz 4800 [mm] szerokości w wersji dwustanowiskowej.
Wymagana długość podjazdu
Bramy segmentowe i roletowe w trakcie ich używania nie potrzebują wolnej przestrzeni przed garażem. Ich płaszcz podnosi się pionowo do góry i chowa pod sufitem (segmentowa) lub roluje do skrzynki (roletowa). Obie bramy polecane są do garaży wychodzących bezpośrednio na ulicę oraz tam, gdzie jest mało miejsca przed garażem.
Skrzydło bramy uchylnej podnosi się do góry i wysuwa przed lico budynku. Dlatego samochód nie może zatrzymać się bezpośrednio przed bramą, ale w odległości około 1,5 m. Bliższe ustawienie samochodu uniemożliwia jej otwarcie. Natomiast brama rozwierna otwiera się podobnie jak drzwi i wymaga wolnej przestrzeni przed garażem umożliwiającej swobodny ruch skrzydeł bramy.
JAKA BRAMADOGARAŻU DWUSTANOWISKOWEGO?
Zastosowanie jednej szerokiej bramy w garażu dwustanowiskowym ułatwia manewrowanie na podjeździe oraz zapewnia wygodne parkowanie, ponieważ wjazd do garażu jest szeroki. Jedna duża brama oznacza ekonomiczny zakup, bo kosztuje mniej niż dwie mniejsze. Natomiast dwie osobne bramy sprawdzają się w ogrzewanym garażu. Otwierając tylko jedną z nich ograniczamy straty ciepła. Użytkownicy nie zajmują sobie nawzajem miejsc, a osoby postronne nie mogą zobaczyć całego wnętrza budynku szczególnie, jeśli garaż znajduje się blisko ulicy.
Wzory i kolory
Układy wypełnienia: Pionowy, poziomy, Skośny SA, skośny SV
|
|
|
|
|
|
brązowy RAL 8014 |
ciemnobrązowy RAL 8017 |
|
|
Kolory RAL - struktura gładka z połyskiem,
kolory BTX - struktura chropowata, matowa.
Konstrukcja skrzydła wypełniona blachą stalową ocynkowaną, profilowaną. Wypełnienie blachą trapezową T-10, powlekaną farbą poliestrową.
Wymiary i dane montażowe - brama uchylna
Wzależności od warunków zabudowy (w szczególności od wysokości nadproża) dostępne są różne rodzaje sprężyn i typy prowadzeń.
Wzory
Kolory
Wymiary i dane montażowe - brama segmentowa